ÚTERNÍ OKÉNKO ZBYŇKA CYPRY - JESENICKÝ SHORT

Ahoj sportovci. Máme zhruba tři týdny do startu 4. závodu série HORSKÁ VÝZVA . Červenohorské sedlo bude zázemím zastávky v JESENÍKÁCH. V loňském roce nabídlo sedlo v prostorách startu a cíle opravdový extrém již před startem závodu. Ten musel být neplánovaně posunut a silný vítr, déšť prověřily závodníky i pořadatele.

Já vás již v tuto chvíli mohu ujistit, že se v následujících třech úterních okéncích Zbyňka Cypry
podrobně seznámíme se všemi distancemi tras. V případě vašeho dilema zda startovat či ne a jakou zvolit délku trasy, vám možná ulehčím rozhodování.

Pojďme tedy na nejkratší a nejrychlejší trasu SHORT cca 14,5 km/600+ (časový limit 5 hodin).

Start je stejně pro všechny distance na Červenohorském sedle a po přeběhnutí lávky, protínající hlavní silnici mezi Bělou pod Pradědem a Kouty nad Desnou, začneme stoupat po červené značce kolem heliportu a protneme dvě ze sjezdovek areálu. Šotolinová cesta nás zavede na lesní pěšinu, po které budeme následovat stále červenou značku na Klínovec. Zde se “červená” stáčí vlevo a pádíme přes Výrovku k rozcestí Pod Malým Jezerníkem. Pozor! Odbočujeme doprava. Překonáme necelých 100m bez turistického značení na rozcestí U Výrovky a odbočíme vlevo po cyklostezce, která nás dovede na Petrovku a taky zelenou značku. Čeká nás dlouhý, rychlý a krásný seběh lesem s několikerým přeběhem asfaltky, křižujíci naši trasu. Minuli jsme rozcestník Pod Hřbety a zelená značka nás “vyplivne” z lesa na asfatovou silnici, kterou jsme již párkrát protli v seběhu. Ta nás zavede do Koutů - most a pokračujeme pod dráty vysokého napětí do Koutů nad Desnou. Nabereme energii a tekutiny do posledního stoupání! Na trati SHORT je zde v Koutech jediná občerstvovací stanice. V lyžařském areálu odbočíme vpravo, na mostě překonáme říčku Desnou. Napojíme se na žlutou značku, protneme opět hlavní silnici a začneme stoupat do cíle na Červenohorské sedlo. Toto cca pětikilometrové stoupání bude docela zásadní a půjde v něm jak získat několik pozic.... tak ztratit.

Trasa je to opravdu krásná - mrkněte na fotky ;)

Zdá se vám příliš krátká? V příštím okénku prolétneme trasu HALF.
Těší se na vás

Výškový profil SHORT

Prostor startu a náběhu na lávku

Lávka přes hlavní silnici s Bělé do Koutů

Ke sjezdovkám, dvě z nich protneme...

Šotolinka před Klínovcem

Pod Malým Jezerníkem SHORT ODBOČUJE vpravo po zimním (tyčovém) značení! Rovně půjdou HALF & LONG

Krátký spojovací úsek bez turistické značky po “tyčovém” značení

Po cyklostezce....

Rozcestí Petrovka

Seběh po zelené

Křižujeme asfaltovou cyklostezku

Znovu do lesa “zelená”

Kouty - most a náběh do lesa, “zelená” společně s “modrou”

Výšvih z lesa pod dráty vysokého napětí

Areál Kouty, po občerstvení odbočka vpravo na most přes říčku Desnou

Přeběh hlavní silnice a po “žluté “ do cíle !

“Žlutá” zatím asfalt

Asfalt se mění v šotolinu do cíle

Závěrečné stoupání k cíli na Červenohorském sedle

Zbyněk Cypra
#salewa #horskávýzvajeseníky #úterníokénka #radyambasadora #zbynekcypra #dejvýzvu