Okénko Tomáše Bystřického: 3.závod Šumava - trasa LONG

Ahoj Sportovci, 66 km a 2400 m stoupání je pro Vás letos připraveno na Šumavě, pokud se chystáte v noci přeběhnout jeden z hlavních místních hřebenů Pancíř - Prenet. To jsou parametry trasy Long, která nás čeká už za 3 týdny v Železné rudě. Stejně jako na Božáku, i tady jsem udělal drobné změny, které bych už rád zachoval do dalších ročníků. Celková čísla vzdálenosti a převýšení šla ale jen o kilometr a 200 metrů dolů.

Trasu jsem nedávno projel, a tak se na všechna důležitá místa nebo křížení můžete rovnou mrknout, ale co je vlastně na trase jinak? Za prvé bude o trochu jednodušší úvodní část pod Pancířem, stoupání na Belveder po křížové cestě tam ale samozřejmě zůstalo! Ihned na konci vleku zahnete na parkoviště a po asfaltu běžíme na první sjezdovku, po které sbíháme nově jen do poloviny na traverzující cestu a po ní vlevo až do lesa. Zde bylo loni několik diskuzí, jestli někdo neběžel až dolů pod sjezdovku, takže jsem to zkrátil. Je to tedy letos o kousek jednodušší a změna se týká všech tras. Od přírodního koupaliště už je pro nás trasa stejná až na 1214 m vysoký Pancíř. Po občerstvení opět seběhneme po sjezdovce dolů, abychom následně vystoupali na Můstek, ale druhou takovou smyčku, která zde loni byla, už vynecháme a pádíme po hřebenovce. Na rozcestí Na Sjezdovce odbočíme vpravo a přes suché studánky po modré TZ běžíme kolem Plošiny. Celý tento úsek je převážně z kopce a je velmi rychlý, i když dlouhý. Právě zde je druhá větší změna v tom, že jsem vynechal smyčku přes vrchol, kde vlastně cesta ani místy nebyla. Myslím, že oběhnutí Plošiny bude tedy letos mnohem rychlejší. Za ní následuje bohužel poměrně dlouhý úsek po asfaltu přes Datelov do Děpoltic, tam už se napojíme na zelenou TZ a mírným stoupáním se přibližujeme pod větší stoupání na Prenet. Zde už je vše jako vloni až na Hojsovu stráž, tedy prudce nahoru na Prenet, z něj prudce dolů (zelená TZ) po kamenech k Zelenskému potoku, přes který vede lávka a zas prudce nahoru na občerstvení na Hojsovce.

Po zastávce odbočíme ze silnice kolem orloje nahoru do lesa a běžíme krásnou lesní cestičkou až k asfaltu, po kterém bohužel musíme dolů, abychom se u žel. přejezdu napojili na zelenou TZ. Podél kolejí už je to trailové pohlazení po této asfaltové agonii. Od Brčálníku pokračujeme po žluté TZ a až do cíle je to stejné jako loni, i když by to leckdo rád změnil. Tady je pro mě jeden z nejzajímavějších, nebo spíš nejbizarnějších úseků trasy, schválně jestli ho v cíli uhádnete ;-)

O těchto úsecích zase až za týden, protože jsou stejné i pro ostatní trasy. Šumavu tedy já osobně vidím jako trošku těžší trasu než Krušné, právě proto, že je členitější, ale na druhou stranu vymeteme každý kout okolo Železné rudy a bude na co vzpomínat. Těšíte se na Šumavu?