UTERNÍ OKÉNKO ZBYŇKA CYPRY - Pojďme si společně prolétnout trasu ROCK POINT - HORSKÉ VÝZVY v Jeseníkách

Ahoj sportovci,  dovolte mi přenést vás na startovní čáru a virtuálně se nechat provést krásami Jeseníků, které na vás čekají už tento víkend. Novinkou bude lávka pro pěší, která nás bezpečně přenese do terénu a nasměruje na "červenou" značku ze startu na Červenohorském sedle, která nás povede až na odbočku na Františkovu myslivnu.

Pominu-li výstup na Praděd, kde bude kontrola a tam i zpět si vychutnáme trošku modré tam i zpět po asfaltu.

To jsem trochu předběhl, takže zpomalím, aby se vám se mnou dobře běželo a stoupáme spolu kolem heliportu míjíme sjezdovku. Stále mírně stoupáme a šotolinka se mění v lesní cestičku a už jsme na Klínovci, kde odbočíme vlevo. Pokračujeme stoupáním kolem Výrovky a následným seběhem "Pod malým Jezerníkem". A začínáme stoupat na Malý Jezerník, při tom si užíváme povalové chodníčky kolem rašelinových jezírek. Na LONGU bohužel potmě  Následuje prudké, až nepříjemné stoupání na jehož konci se to srovná. Povalový chodníček připomínající spíš noty na buben nás dovede na "Slatě" a to už je fakt kousek na "Švýcárnu"
Následuje táhlé, šotolinové, běhavé, nekonečné peklo na "Praděd - rozcestí " a již zmiňovaná modrá asfaltová vsuvka tam a zpět a kontrola na Pradědu k tomu.
Hurá nám seběh na Ovčárnu, kde popapáme na OS, odbočíme doprava a začneme stoupat kolem Petrových kamenů, stále po červené a asfalt se konečně změní na něco normálního
Rychle seběhneme na rozcestí "Nad malým kotlem", tam zahneme doprava a "červená se nám změní v "zelenou". Úzkým seběhem valíme k "Františkově myslivně", odbočíme vlevo a vyměníme "zelenou" za "modrou".
Pokračujeme "Na vyhlídku", kde odbočíme 2x doprava.
Pokračujeme po cylkostezce až na rozcestí "U okenní štoly", dáme se doleva a po "červené" vystoupáme na horni nádrž Dlouhé stráně a valíme, stále po červené až k "Tetřeví chatě" kde pod vrtulí větrné elektrárny odbočíme vlevo k horní stanici lanovky a dále pokračujeme krásným modrým bike trailem "Uhlířská stopa" až dolů do Koutů. Zde se občerstvíme , odbočíme vlevo, kousek po hlavní silnici a odbočka vpravo a stoupání po asfaltu, který se mění v šotolinu a následně v prudký výběh lesem po žluté do "Sedla pod Vřesovkou". Zde levá po hřebeni "Trojmezí", "Keprník ", "Šerák - rozcestí " levá seběh nám OS v Ramzové a opět papání. Zde pravá po "zelené" nahoru "Vražedným potokem" a stoupání na "Šerák" přes "Obří skály". Tam se "zelená" mění v "modrou" po odbočce vpravo.
Ze Šeráku kopírujeme trasu v protisměru na sedlo "Pod Vřesovkou" a pokračujeme kamenitým trailem, na který jsme si zvykli na hřebenu, nám "Vřesovou studánku". Odbočíme vpravo a už jen rychlý seběh "po červené" na ČERVENOHORSKÉ SEDLO DO CÍÍÍILE!
#rockpoint #salewa #ospreyeurope #dejvyzvu #horskavyzva #jeseniky#zbynekcypra #uzovikendu #cervenohorskesedlo